keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

Köökissä puuhailtua

Olen viihtyny köökissä nykyhään ihmeen paljo. Ehkä se johtuu siittä, että jonkulaista elämäntaparemppaa on tullu tässä vähitellen tehtyä. Varsinki syömissiin olen nyt kiinnittäny enemmän huomiota, jos sitä kautta löytyis puhtia jaksamisseen ja liikunthaan enemmän.

Niinpä olen suosinu enemmän proteiinipitosia aineksia. Myös rauan saanthiin olen kiinnittäny huomiota ja sitä myötä olen löytäny pinaatin osaksi ruokavaliota :) Ja kyllä häätyy sanoa, että olo ja jaksaminen on kohentunu kummasti! Lisäksi hb oli noussu 120:stä 141:een, joten on sillä kaikela suuhun pantavalla iso vaikutus. Hiihtokilometrejäki on tullu lyhyessä ajassa kymmeniä, mistä olen kyllä ylpeä.



Lounasleivästä ei täytettä puuttunu...

Mutta. Joskus häätyy herkutellakki. Juhlistimma allekirjottahneen merkkipäivää vähä etuajassa kaksosten kans. Samala tehin testiksi äitinäitin 85-vuotissynttäreitä ajatellen valkosuklaajuustokakun (klikkaa ohjeeseen tästä). 


Neljän tunnin (poika katto kieli pitkälä tarkoin kelloa!) jälkhin tuntu, että olis saanu olla yks liivatelehti enemmän, mutta yön yli oltuhaan, kakku oli täyellinen. Joten tämmösiä vois kaks leipasta vielä mummon synttäreitä eeltävänä iltana. Koristehluun en nyt jaksanu kauheasti panostaa, joten kinuskikastike sai riittää. Mummon versioihin vois käyttää esim. puolukoita tai karpaloita tuon kinuskikastikheen kans.


Ja lopuksi; se nuorempi mummo muisti minua ihanilla valkosilla ruusuila. Kiitos <3

- Piituski -


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ko jätit kommenttia :)